Typhone.nl

Typhone.nl - Nederlands grootste online telecomshop Sinds de oprichting in 2000 is Typhone.nl uitgegroeid tot de toonaangevende telecomshop op internet. Typhone.nl biedt gratis GSM's, mobiele telefoon abonnementen, voordelige sim only abonnementen en al het andere dat onder telecommunicatie verstaan wordt. Met scherpe prijzen en een superieure service trekt Typhone.nl meer dan 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand!

Typhone.nl Reviews

    Negatieve ervaringen met Typhone

    Klacht over Typhone.nl

    Op 24 april 2016 plaats ik bij Typhone, on-line, een bestelling voor een iPhone 6s 64GB gecombineerd met een verlenging van mijn bestaande KPN abonnement dat op 13 juni 2016 zou aflopen. Op 24 april betaal ik ook € 3,95 verzendkosten.
    In het toegestuurde contract wordt een maandbedrag van € 54 gedurende de hele contractperiode vermeld.

    Op 26 april 2016 krijg ik van KPN een brief waarin staat dat het maandbedrag €59 zal zijn en niet €54 zoals vermeld in het contract.
    Op 2 mei 2016 neem ik telefonisch contact op met de klantenservice met het verzoek om het contract te annuleren op grond van de wet kopen op afstand.
    Op 3 mei 2016 komt de bezorger met de iPhone 6s aan de deur. Ik weiger de telefoon aan te nemen, op advies van de medewerker van de klantenservice Alexander Mudry, en de telefoon gaat retour Typhone met de bezorger.
    De medewerker van de klantenservice, Alexander Mudry, verzekerde mij dat weigering van de iPhone bij aflevering vanzelf de annulering in werking zou zetten!
    Op 17 mei 2016 blijkt de iPhone pas teruggeboekt zijn in voorraad/magazijn. Op 23 mei 2016 krijg ik de betaalde verzendkosten terug gestort.

    Al die tijd echter, dus vanaf 26 april 2016, staat mijn abonnement bij KPN als verlengd tot 13-06-2018 vermeld. Omdat ik daardoor geen ander abonnement kan afsluiten heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Typhone om ook die verlenging bij KPN ongedaan te maken
    Daartoe heb ik op 2mei, 3mei, 18 mei, 31 mei, 8 juni, 13 juni (2 maal), 15 juni, 22 juni, 5 juli en 18 juli telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Typhone.

    Steeds krijg ik als antwoord: “ik zet het door, binnen 5 dagen is het geregeld”. Of: “ik geef het door aan mijn teamleider en die zal het aan u terugkoppelen”. Of: “de zaak ligt bij het hoofdkantoor en die zullen het afhandelen met KPN, heb geduld het komt allemaal in orde”. Of: “de zaak ligt moeilijk omdat het al zolang loopt”.

    In de tussentijd stuur ik op 3 mei, 17 mei en 28 mei ook nog e-mails met dezelfde vraag. Hierop krijg ik een vergelijkbaar antwoord: “Als ik in de order kijk zie ik dat de annulering nog in behandeling is. Je wordt via de mail op de hoogte gehouden.”
    Inmiddels, per 13 juni 2016, is de contractverlenging ingegaan en betaal ik dus €59 per maand voor een abonnement dat ik te duur vind en voor een telefoon die ik niet heb!

    Op 28 juni 2016 heb ik een aangetekende brief gestuurd naar de directie van Typhone die hier tot op heden nog niet op gereageerd heeft.

    Op 4 juli 2016 krijg een factuur van KPN. Ik neem weer contact op met Typhone op 5 juli 2016. Op aanraden van de medewerkster van de klantenservice, Xiomara, stuur ik een mail waarin ik Typhone verzoek mij het verschil te betalen. Dit omdat ik door hun schuld vast zit aan een abonnement, terwijl ik dat niet wil en ook geen telefoon heb, waarvoor ik wel betaal in dat abonnement. Tot op heden geen enkele reactie van Typhone!

    Ik heb geprobeerd de annulering ongedaan te maken, dus alsnog de iPhone laten toesturen en mijn verlies maar nemen. Daar wil Typhone echter niets van weten. Ze verkopen liever dezelfde telefoon twee keer. Hebben ze ook twee keer de bonus in de pocket.

    Ik weet niet meer wat ik nog moet doen.
    In elk geval raad ik iedereen af om zaken te doen met Typhone. Ze zijn onbetrouwbaar, komen hun toezeggingen niet na en de klantenservice zit er alleen maar als zoethoudertje voor de gefrustreerde consumenten. Ze houden je aan het lijntje. Maar wat service nu echt inhoudt dat weet niemand bij Typhone.
    Waardeloze zaak. Zijn ook bij geen enkele thuiswinkelorganisatie of koepel aangesloten. Je begrijpt wel waarom!

    Sterke punten
    Geen enkele te bedenken

    Zwakke punten
    Slechte service. Komen toezeggingen niet na. Reageren niet op mails en brieven. Klantenservice kunnen niets, zitten voor spek en bonen erbij. Hooguit om een nieuw slachtoffer binnen te halen. Eigenaren Typhone zijn gewoon graaiers die uit zijn op snelle winst. Volstrekt onbetrouwbaar. Nooit of te nimmer zaken mee doen.

    Slechte klant/klacht afhandeliing

    Ter inleiding, Typhone plaatst selectief reviews vanaf deze site!!

    Klantnummer 0234572
    Ordernummer 115065515
    Huawei p9 lite inclusief Vodafone verlenging besteld, met het nadrukkelijke verzoek hier een Naked Sim bij te leveren.
    a. Zat niet bij de levering, is nageleverd, dag later.
    b. Geleverde sim is door vodafone niet te activeren, defect.
    c. Typhone schuift alle verantwoording af op Vodafone, contract met Typhone, horen dit ook af te handelen,
    d. Nu 3 dagen bezig mn Huawei online te krijgen, nog steeds niet.
    e. Dit waren m'n laatste producten aangeschaft bij Typhone, na zeker 6 jaar klant met 2 personen.
    f. Laat dit een les zijn voor toekomstige kopers, het is droevig gesteld met Typhone, het is 2016,
    g. Neem het callcenter niets kwalijk, zijn immers slaven van Typhone, doen hun best.
    h. UPDATE Vodafone gaat een nieuwe NANOSIM verzorgen, binnen 5 werkdagen, raden Typhone ten sterkste af, veel problemen.

    Screenshots van chats met medewerkers Typhone zijn beschikbaar.

    Update 11-6, SIM van Vodafone binnen! Digitale activatie lukt niet, dus
    bellen, zeer aardige dame die alles uit de kast haalt om de boel te
    activeren, tot haar ergernis lukt dit niet, zoekt het hogerop. Wat blijkt.
    Typhone heeft een dusdanige chaos in het systeem gecreëerd dat
    mijn nr/abbo/gegevens helemaal opnieuw in de systemen gezet moeten worden, dit gaat 24/48 uur duren. Vodafone zeker niet kwalijk
    te nemen, wel Typhone. Grote ergernis, behelpen dus nog paar dagen.
    Hulde aan de Vodafone dame!! Antwoorden op vragen, ook al waren
    het niet de antwoorden die ik zocht.

    update 12-06-2016 2:00
    Bericht Vodafone, alles werkt zoals het moet!

    Update 13-06-2016

    Belletje Typhone, excuses voor bovenstaande en compensatie in de vorm van terugbetaling eveneens besteld hoesje
    a € 19,95. Netjes Typhone, complimenten!

    Update 25-06-2017

    Niets ontvangen van Typhone, geen hoesje, geen terugbetaling.
    Ook mijn opgebouwde tegoed bij Typhone is verlaagd met € 19,95.
    Het leek goed te gaan, maar weer een falen van dit bedrijf.
    Mooie verhalen aan de telefoon, maar nakomen, NOT !!

    Update 29-06
    Story gaat gewoon verder Typhone.
    Mail van Typhone, hoesje is onderweg via PostNL, of ik wel
    even € 5,90 inklaring of rembours kosten wil betalen.
    NIET, pakket wordt geweigerd, zijn ze helemaal belazerd daar!!

    Update 15-07-2016
    Hoesje is helaas wel aangepakt, € 5,90 porto. De € 19,95
    compensatie is nooit ontvangen. Duur hoesje, Typhone
    is voor mij wel gedaan nu, 6 jaar klant met 2 personen.
    Wordt uiteraard breed uitgedragen dit verhaal.

    Einde review Typhone, pas op met deze prutsers!!

    Rest mij nog te melden dat mirror views op de Typhone site
    willekeurig zijn, en dus afwijken van de statistieken.

    Sterke punten
    Prijzen, en callcenter, staan los van het bedrijf Typhone

    Zwakke punten
    Typhone helpdesk (boven callcenter), chat, after sales, versturing, nieuwe SIM kaarten. Zodra de verkoop een feit is, vindt Typhone alles best.

Bezoek Typhone.nl

Schrijf een review