Reviews van deze auteur

Negatieve ervaringen met Typhone

Review over Typhone.nl

Klacht over Typhone.nl

Op 24 april 2016 plaats ik bij Typhone, on-line, een bestelling voor een iPhone 6s 64GB gecombineerd met een verlenging van mijn bestaande KPN abonnement dat op 13 juni 2016 zou aflopen. Op 24 april betaal ik ook € 3,95 verzendkosten.
In het toegestuurde contract wordt een maandbedrag van € 54 gedurende de hele contractperiode vermeld.

Op 26 april 2016 krijg ik van KPN een brief waarin staat dat het maandbedrag €59 zal zijn en niet €54 zoals vermeld in het contract.
Op 2 mei 2016 neem ik telefonisch contact op met de klantenservice met het verzoek om het contract te annuleren op grond van de wet kopen op afstand.
Op 3 mei 2016 komt de bezorger met de iPhone 6s aan de deur. Ik weiger de telefoon aan te nemen, op advies van de medewerker van de klantenservice Alexander Mudry, en de telefoon gaat retour Typhone met de bezorger.
De medewerker van de klantenservice, Alexander Mudry, verzekerde mij dat weigering van de iPhone bij aflevering vanzelf de annulering in werking zou zetten!
Op 17 mei 2016 blijkt de iPhone pas teruggeboekt zijn in voorraad/magazijn. Op 23 mei 2016 krijg ik de betaalde verzendkosten terug gestort.

Al die tijd echter, dus vanaf 26 april 2016, staat mijn abonnement bij KPN als verlengd tot 13-06-2018 vermeld. Omdat ik daardoor geen ander abonnement kan afsluiten heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Typhone om ook die verlenging bij KPN ongedaan te maken
Daartoe heb ik op 2mei, 3mei, 18 mei, 31 mei, 8 juni, 13 juni (2 maal), 15 juni, 22 juni, 5 juli en 18 juli telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Typhone.

Steeds krijg ik als antwoord: “ik zet het door, binnen 5 dagen is het geregeld”. Of: “ik geef het door aan mijn teamleider en die zal het aan u terugkoppelen”. Of: “de zaak ligt bij het hoofdkantoor en die zullen het afhandelen met KPN, heb geduld het komt allemaal in orde”. Of: “de zaak ligt moeilijk omdat het al zolang loopt”.

In de tussentijd stuur ik op 3 mei, 17 mei en 28 mei ook nog e-mails met dezelfde vraag. Hierop krijg ik een vergelijkbaar antwoord: “Als ik in de order kijk zie ik dat de annulering nog in behandeling is. Je wordt via de mail op de hoogte gehouden.”
Inmiddels, per 13 juni 2016, is de contractverlenging ingegaan en betaal ik dus €59 per maand voor een abonnement dat ik te duur vind en voor een telefoon die ik niet heb!

Op 28 juni 2016 heb ik een aangetekende brief gestuurd naar de directie van Typhone die hier tot op heden nog niet op gereageerd heeft.

Op 4 juli 2016 krijg een factuur van KPN. Ik neem weer contact op met Typhone op 5 juli 2016. Op aanraden van de medewerkster van de klantenservice, Xiomara, stuur ik een mail waarin ik Typhone verzoek mij het verschil te betalen. Dit omdat ik door hun schuld vast zit aan een abonnement, terwijl ik dat niet wil en ook geen telefoon heb, waarvoor ik wel betaal in dat abonnement. Tot op heden geen enkele reactie van Typhone!

Ik heb geprobeerd de annulering ongedaan te maken, dus alsnog de iPhone laten toesturen en mijn verlies maar nemen. Daar wil Typhone echter niets van weten. Ze verkopen liever dezelfde telefoon twee keer. Hebben ze ook twee keer de bonus in de pocket.

Ik weet niet meer wat ik nog moet doen.
In elk geval raad ik iedereen af om zaken te doen met Typhone. Ze zijn onbetrouwbaar, komen hun toezeggingen niet na en de klantenservice zit er alleen maar als zoethoudertje voor de gefrustreerde consumenten. Ze houden je aan het lijntje. Maar wat service nu echt inhoudt dat weet niemand bij Typhone.
Waardeloze zaak. Zijn ook bij geen enkele thuiswinkelorganisatie of koepel aangesloten. Je begrijpt wel waarom!

Sterke punten
Geen enkele te bedenken

Zwakke punten
Slechte service. Komen toezeggingen niet na. Reageren niet op mails en brieven. Klantenservice kunnen niets, zitten voor spek en bonen erbij. Hooguit om een nieuw slachtoffer binnen te halen. Eigenaren Typhone zijn gewoon graaiers die uit zijn op snelle winst. Volstrekt onbetrouwbaar. Nooit of te nimmer zaken mee doen.

reacties: