Reviews van deze auteur (14030)

Zeer slechte afhandeling van klachten Ritel

Review over Ritel.nl

#ritel#slechtbedrijf#ritel#
Ritel slecht in oplossen van problemen.
Nieuwe Samsung galaxy s6 edge telefoon binnen week defect. Ritel wijst een beroep op garantie af omdat het defect volgens hun is ontstaan door vochtschade. Het toestel is op een normale manier gebruikt en is nooit met vocht in aanraking geweest telefoon is in die week niet eens buiten geweest. Viel na 1 week uit en ging niet meer aan.Telefoon is voor reparatie door mijzelf voor reparatie aangeboden bij samsung. Deze kwam ongerepareerd terug, conclusie vochtschade dit valt buiten de garantie en kan niet gerepareerd worden. Volgens samsung zat er zelfs al erosie in de telefoon. Vervolgens telefoon terug naar Ritel gestuurd deze hebben hem ook weer doorgestuurd voor onderzoek uitkomst zelfde conclusie.Navraag bij meerdere partijen gedaan, er kan niet binnen en week al mocht ik dus zelf de veroorzaker zijn wat ik niet was erosie in zitten. Juridisch advies ingewonnen en volgens het consumentenrecht moet Ritel bewijzen dat het defect door mijn onzorgvuldig gebruik defect is geraakt. Zij gaan hieraan volledig voorbij en stellen gewoon dat er geen recht is op garantie. Bij meerdere telefoonwinkels met dit verhaal geweest en zij hebben vaker deze klachten gehoord over deze telefoon waarschijnlijk zwak toestel vanuit de fabriek. Meerdere telefonische contacten met Ritel biedt geen resultaat, niets aan te doen pech. Inmiddels betaal ik wel gewoon de abonnementskosten, waarin uiteraard het grootste bedrag is opgenomen als kosten voor de nieuwe telefoon die dus nu gewoon bij Ritel ligt. Verlenging abonnement bij tele2 gaat pas in september in dit betekend dus meer dan 2 jaar hoge kosten betalen voor een telefoon die ik niet heb. DUS Of het abonnement ontbinden zonder verdere kosten.
Indien dat niet lukt wil ik een nieuw toestel . Dit bericht blijft ik overal plaatsen en abokosten stoneer ik totdat dit is opgelost!!!!!!!!

Zwakke punten
Zeer slechte afhandeling van Ritel legen de schuld bij de klant ondanks alle tegenbewijs

reacties: